תכנון חדרי ילדים מודולריים בעזרת קירות גבס

תהליכים של בנייה או שיפוץ בית דורשים תכנון והשקעה מיטביים. שיקולי התכנון הם רבים: הקפדה על מרחב, נוחות, בידוד, יופי ועוד.
בעבר אנשים נהגו לגור באותו בית לאורך עשרות שנים, ללא שינוי או שיפוץ.
היום מקובל להתחדש, לשפץ ולארגן את הבית מחדש כך שיהלום את הצרכים של הדיירים שגדלו, התבגרו או פשוט חפצים ברענון ובשינוי.

מה נשתנה? ומהן המגמות שמאיצות את השינוי הזה? על כך נענה מייד ובהמשך נרחיב ונדגים כיצד ניתן לתכנן את חדרי הילדים בבית המשפחה באופן מודולרי, על ידי בנייה בגבס.

בשנים האחרונות אנו עדים לשתי מגמות בולטות בעולם הבנייה: המגמה האחת – מגמת הבנייה המודרנית, המהירה והקלה. המגמה השניה – תכנון בית "צומח", המתאים את עצמו עם השנים לגילאים ולצרכים המשתנים של דייריו.
שתי המגמות הללו משתלבות היטב, מאחר והבנייה המודרנית מאפשרת תכנון בית מודולרי שניתן יהיה בעתיד לשנות בו את חלוקת החדרים והחלל.

במאמר שלפניכם נעסוק באפשרויות לתכנון החללים וחדרי הבית באמצעות גבס, וביתרונות של תכנון ובנייה בגבס.

תכנון מודולרי של חדרי ילדים בבית המשפחה – שלבים בהתפתחות הבית

זוגות רבים מתכננים את בית המגורים בשנים הראשונות להיווצרות המשפחה – לאחר הנישואים, או עם הצטרפות הילדים אל התא המשפחתי, כאשר הילדים בני שנים ספורות.
בעבר, כאשר הבתים היו קטנים יותר, נהוג היה לשכן שניים-שלושה ואף יותר ילדים בכל חדר.
כיום, כאשר סטנדרט הבנייה השתנה והבתים גדולים ומרווחים יותר ולכן מקובל לשכן כל ילד בחדר שינה משלו. עם זאת, כאשר הילדים עדיין פעוטים וטרם עולה הצורך בפרטיות, פינת למידה או חדר לבד, ניתן להסתפק בחדר שינה אחד גדול ומרווח.

מחדר אחד לשניים ובחזרה בשלושה שלבים:

שלב ראשון – חדר אחד גדול לילדים קטנים

כעת נציג בפניכם אפשרות אחת מני רבות לתכנון אזור המגורים, כך שיתאים לחלוקה מחדש עם התפתחות המשפחה והתבגרות בני הבית.
התכנון שנציג לוקח בחשבון משפחה עם שני ילדים, ומאפשר בקלות התאמות למשפחה עם שלושה או ארבעה ילדים.
כאשר הילדים צעירים, ניתן לבנות חדר ילדים גדול ומרווח, שיהווה הן חדר שינה והן חדר המתאים למשחק ושעשוע.
חדר הילדים הגדול ייבנה כך שיהיו בו שני פתחים לדלתות.
באחד הפתחים נתקין דלת, ואילו את הפתח השני נסגור ב- 
לוח גבס למשך מספר שנים.

שלב שני – חלוקה לשני חדרים עבור בני נוער מתבגרים

עם השנים, הילדים גדלים והצרכים משתנים. לעתים עולה הצורך בפרטיות, בפינה אישית, במרחב המתאים ללימוד שקט, לעבודה וגלישה במחשב או לפיתוח תחביב כלשהו (למשל – נגינה).

בשלב זה, ניתן להקים בקלות ובמהירות קיר גבס, שיחצה את החדר הגדול לשניים. את הכניסה שנחסמה בעבר, ניתן יהיה לפתוח כעת, ולהוסיף דלת חדשה.
כך יתקבלו שני חדרי ילדים, ולכל חדר דלת כניסה משלו.
החציצה והחלוקה מחדש יכולות לאפשר, לדוגמא: 
יצירת חדר שינה לשני הילדים וחדר משחקים ועבודה בנפרד, חדר שינה לכל ילד או חדר ילדים וחדר נוסף לשימוש אחר – חדר מחשב ביתי, חדר משפחה או צפייה בטלויזיה, קליניקה ביתית ועוד.

שלב שלישי – דירת סטודיו לצעיר

בעתיד הרחוק יותר, כאשר דרי הבית מתבגרים והופכים מילדים לנערים, עשויה להיות חשיבות לחלוקת החלל מחדש והקצאת חדר נפרד ופרטי לכל נער.
אם נגלגל את גלגל הזמן עוד קצת קדימה, כאשר הנערים הופכים לצעירים, ואחד מהם בוחר להישאר לתקופת מה בבית ההורים, ניתן לחזור ולהסיר את קיר הגבס החוצץ בין החדרים.
במקרה כזה, יתקבל שוב חדר גדול ומרווח, שישמש כמעין "דירת סטודיו" נוחה לצעיר, בתוך בית ההורים.

כפי שהראינו והדגמנו, בנייה של חללים פנימיים באמצעות קירות גבס, מסייעת לשנות, לשפר ולהתאים את הבית לצרכים של דייריו לאורך שנים ארוכות.

אנו בחברת אורבונד נשמח לסייע ולהעמיד לרשותכם את הצוות המקצועי שלנו, לשם ייעוץ וליווי בתהליכי תכנון ועיצוב הבית שלכם. מוזמנים לפנות אלינו!